Znajdziesz nas na:
Kup biletfacebook   youtube
13-16 października 2016, KielceUdostępnij na FB

13-16 października 2016 r. - INAUGURACJA SEZONU ARTYSTYCZNEGO 2016/2017

Bilety na spektakle w cenie 30, 40, 50 zł.
Rezerwacje pod nr tel. 41 367 67 12 lub poprzez e-mail: impresariat@ktt.pl
Grupom zorganizowanym powyżej 15 osób przysługuje zniżka w wysokości 5 zł na każdym bilecie.







13-16 października 2016 r. - Międzynarodowe Warsztaty Tańca Jazzowego

 

13 października 2016 r. godz. 19.30 - "Polowanie na czarownice" - spektakl baletu Opery na Zamku w Szczecinie, chogreografia Cathy Marston

14 października 2016 r. godz. 19.30 - "Sideways rain" - premiera Kieleckiego Teatru Tańca, choreografia Guilherme Botelho

 


POLOWANIE NA CZAROWNICE - Annamiggeli Tschudi zmarła w 1810 r. prawdopodobnie w polskiej części Ukrainy, z dala od rodzinnej miejscowości Glarus w Szwajcarii, gdzie znana była z powodu tragicznego w skutkach wydarzenia: gdy miała osiem lat, zatrudniona w jej rodzinnym domu pokojówka Anna Göldi rzekomo rzuciła na nią urok. Pewnego dnia w jej szklance z mlekiem znaleziono igły i gwoździe, uznano wówczas, że Göldi włożyła je tam w złym zamiarze. Natychmiast ją odprawiono.
Wkrótce Annamiggeli zaczęła wymiotować igłami i kuleć. W przekonaniu,że Göldi użyła czarów, aby w ten sposób zemścić się, wysłano za nią poszukiwaczy, sprowadzono z powrotem do Glarus i zmuszono do „uleczenia” Annamiggeli – czym dowiodła swojej winy. Rzeczywiście, zdrowie Annamiggeli nieco się poprawiło, ale Göldi w następstwie tego poddano torturom i stracono. Fakt, że nazwisko Anny Göldi dziś jest powszechnie znane, zawdzięczamy przede wszystkim powieściom Kaspara Freulera i Eveliny Hasler, jak i filmowi w reżyserii Gertrudy Pinkus. Publicysta i redaktor Walter Hauser przeprowadził badania naukowe poświęcone mordowi sądowemu, którego ofiarą była Anna Göldi, a ich wyniki opublikował w 2007 r. w pracy pełnej materiału faktograficznego. Autor też przyczynił się do oficjalnej rehabilitacji Anny Göldi, która nastąpiła w 2008 r. W związku z uniewinnieniem Anny pojawiają się pytania dotyczące innych osób związanych ze sprawą: skoro Anna jest niewinna, czy to znaczy, że Annamiggeli jest winna? Może to właśnie z powodu jej oskarżenia torturowano i stracono Annę? A co z państwem Tschudi i osobami z zarządu gminy? Jak ocenić ich reakcję na oskarżenia płynące z ust ośmioletniego dziecka, które obwiniło służącą?
Annamiggeli nie znalazła spokoju, jako osoba dorosła wciąż była uwięziona w świecie pełnym udręki. Fakt, że w związku z rehabilitacją Anny winą mogłaby być obarczona ona sama, dociera do niej niczym szok. Stara się dokładnie przypomnieć sobie wydarzenia z tamtego etapu życia. Po raz kolejny odtwarza je, wnikając warstwa po warstwie w przeszłość. Teraz, z perspektywy osoby dorosłej, inaczej widzi ojca Johanna, matkę Elsbeth oraz rodzeństwo, sąsiadów, ale też samą Annę Göldi. Prawda jest głęboko zakopana, Annamiggeli wydobywa jednak wspomnienia, cofając się w czasie i coraz dokładniej analizując związki łączące osoby w jej otoczeniu. Kto naprawdę jest winny w tej strasznej historii? Kto zgrzeszył przeciwko komu? Czy żywi mają prawo osądzać zmarłych?

 

SIDEWAYS RAIN – taniec, czysta choreografia

Hipnotyczny wyścig, który w przeciwieństwie do innych dzieł Botelho nie czerpie z codzienności, lecz wyłania się z abstrakcji. Ostentacja przechodzenia tancerzy przez scenę, bez ról i motywacji, wydobywa z nich magnetyczną siłę, staje się emblematem współdziałania kosmicznej energii i ludzkiego życia. Choreograficzny walec złożony z piętnastu ciał przetacza się nieustępliwie z lewej do prawej strony sceny. Rytmiczne gesty i minimalistyczne ruchy odzwierciedlają cykl rodzenia się i umierania, spojony w konsekwentną, precyzyjną kompozycję. Anonimowe postaci płyną przez scenę jak wektory czasu. Bezlitosność tego ruchu pochodzi z daleka, jest kontynuacją pierwotnego tempa, lotu komety, głębin morza, ruchu bakterii. Energia emanuje na tańczące ciała i publiczność. W wartkim przepływie figur trzeba znaleźć algorytm, poddać się jego opresyjnej łagodności. Człowiek według Botelho reprezentuje obecność starszą od niego samego. Jedno za drugim ciała przemierzają scenę w akcie powtórzenia, tworzą ślady nieuchronnie odnawianej obojętności. Tancerze próbują dotrzymać tempa samym sobie, w pościgu mijają się, ale nigdy nie spotykają. Poruszająca opowieść o pamięci: zarówno intymnej i indywidualnej pamięci

Choreografia: Guilherme Botelho
Asystent choreografa: Amaury Réot
Muzyka: Murcof
Światło: Jean-Philippe Roy
Kierownictwo techniczne: Eloi Gianini
Scenografia: Guilherme Botelho, Stefanie Liniger, Gilles Lambert
Kostiumy: Marion Schmid według projektu Julii Hansen
Producent: Sara Dominguez, Christophe Drag


Tancerze/performerzy zespołu Alias: Adriano Coletta, Victoria Hoyland, Angela Rabaglio, Amaury Réot
Tancerze/performerzy Kieleckiego Teatru Tańca: Marta Starostecka, Arkadia Ślósarska, Joanna Wachnienko, Izabela Zawadzka, Krzysztof Dziarmaga, Tomasz Słomka, Aleksander Staniszewski, Kamil Zdańkowski
Polscy tancerze/performerzy niezależni: Liwia Bargiel, Natalia Dinges, Helena Ganjalyan, Jasiek Grządziela, Kamil Wawrzuta

 

Produkcja Sideways Rain: Alias
Koprodukcja Sideways Rain: La Bâtie, Festiwal w Genewie, Théâtre du Crochetan, Théâtre Forum Meyrin
Produkcja w Polsce: Fundacja Ciało/Umysł
Kurator projektu: Edyta Kozak
Kierownik produkcji: Małgorzata Haduch
Koprodukcja w Polsce: Alias Cie | Kielecki Teatr Tańca
Partner: Instytut Muzyki i Tańca

Spektakl zawiera sceny nagości.

 


 

Tagi
teatr tańca, kontakt, szkoła tańca, sztuka, przedstawienie, spektakl, zespół, ktt, warsztaty, mecenta, kurs kwalifikacyjny, media, zabawa, wypożyczalnia, aktualności, ogłoszenia, archiwum, galeria, historia, festiwal, zamówienia
Kontakt z nami
Chcesz się z nami spotkać? Nie możesz znaleźć interesujących Cię informacji na stronie? Skontaktuj się z nami.

ico Kielecki Teatr Tańca
Plac Moniuszki 2B
25-334 Kielce
ico Centrala: 41 36 76 712
Fax: 41 36 76 911
ico E-mail: sekretariat@ktt.pl
ico www: www.ktt.pl
Copyright 2012 Kielecki Teatr Tańca wszystkie prawa zastrzeżone.
Designed by PC-SYSTEM
facebook   youtube